четвер, 25 березня 2021 р.

Дистанційна година спілкування з учнями 2 класу (ZOOM) «STOP булінг! STOP насилля!» 25.03.2021

 Дистанційна година спілкування з учнями 2 класу (ZOOM)

«STOP булінг! STOP насилля!»

Мета

-  навчальна:  ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу;

- виховна: виховувати почуття власної гідності; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;

- розвивальна: розвивати навички протидії соціальному тискові; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

·        Розуміють значення поняття «булінг»;

·        Вміють відрізнити булінг від гумору;

·        наводять приклади позитивного і негативного впливу однолітків;

·        розповідають, як можна відстояти власну думку;

·        називають способи протистояння насиллю у своєму          середовищі;

·        демонструють уміння казати «Ні» на пропозиції однолітків.

 

Обладнання і матеріали

Презентація STOP булінг! STOP насилля!

                                               Хід виховної години

І. Організаційний момент

Добрий день, любі діти! Створимо гарний настрій. Посміхніться один одному так, щоб стало приємно і вам і вашим однокласникам. Спасибі за позитивний настрій.

ІІ. Інтерактивна вправа  «Чим ми схожі?»

       - Пропоную вправу «Я обираю тебе, бо ми схожі…». Послухайте уважно правила. Один з учнів обирає будь-якого однокласника, низиваючи його ім’я, та пояснює чим вони з ним схожі. Наприклад: «Катруся, я обираю тебе, тому що у нас з тобою однаковий колір волосся ». Катруся обирай наступного учня,  називаючи його по імені. Гра продовжується до тих пір, поки ім’я кожного з дітей не назвуть.

Обговорення:

-         Ім’я кожного учасника прозвучало. Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?

-         Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?

-         Чи важко було тому кого обрали знайти схожу рису в іншому?

 ІІІ. Інформаційне повідомлення "Що таке булінг"

Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Хоча в історії були випадки, коли люди лише через колір шкіри чи соціальне походження принижували інших людей, вважали їх гіршими за себе.

Мотивацією до булінгу, або цькування стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

- Пропоную переглянути відеоролик, увага на екран

Інформація про булінг

- Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

    систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);

    задирство;

    фізичні і психічні приниження;

    різного виду знущання;

    бойкот та ігнорування;

    псування особистих речей та ін.

- Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються. Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній "винахід" — кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.

IV. Інтерактивна вправа на перевірку розуміння поняття булінгу “Так” -Ні!”

- Увага на екран, пропоную виконати інтерактивна вправа на перевірку розуміння поняття булінгу “Так” -Ні!” 

https://learningapps.org/display?v=pfj5548fk21

V. Завдання на розвиток вміння розпізнавати булінг, його форми.

- Пропоную переглянути мультфільм «Жив собі Чорний кіт»

Жив собі Чорний кіт


Обговорення

      Поміркуйте чому всі цуралися котика?

      Який вид цькування переживав котик?

      Як вважаєте, чи правильно вчиняли персонажі мультфільму?

      Чи шкода вам котика?

Висновки. Не треба зважати на зовнішній вигляд людини, бо кожен має право на гарне ставлення, дружбу та любов.

 VI. Інформаційне повідомлення “Як впоратись самостійно, коли тебе цькують”.

Пропоную прослухати деякі поради, як впроратися з булінгом самостійно. Увага на екран. Як боротися з булінгом: поради для дітей

- Давайте зробимо висновок висновок, та повторимо як можна впоратися самостійно з подібною ситуацією.

·         Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

·         Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.

·         Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

·         Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.

·         Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

VII. Підсумок заняття:

Ви, напевно, знаєте дітей, яким подобається демонструвати свою силу. Вони обирають когось слабшого і починають кривдити: дражнити, розпускати про нього плітки чи навіть штовхати, бити, псувати його речі.

Ви маєте знати, що все це — не забавки, а ганебні прояви насилля, яке є дуже небезпечним для всіх його учасників. Діти, які стають жертвами насилля, почуваються жахливо. Вони починають гірше вчитися, часто хворіють, відмовляються ходити до школи. Однак і ті, хто їх ображає (агресори),

даремно вважають себе героями. Насправді їх ніхто не любить. У них немає справжніх друзів, а є лише підлабузники, які бояться стати наступними жертвами. Ті, хто мовчки спостерігає і не втручається у конфлікт, звикають миритися з несправедливістю і коритися злу. Якщо ви стали жертвою або свідком насилля, ніколи не терпіть цього! Розкажіть про все дорослим, яким довіряєте: батькам, учителеві, шкільному психологові.

 ВИСНОВОК: Відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Дизайн та технології 04.11.2021

    Тема уроку: Об'ємна фігура. Інструктаж з БЖД. Практична робота: виготовлення об'ємного яблука Матеріали та інструменти:   кольор...