Тема урока: Зустрічаємо літо
1. Ознайомся з поняттями:
Як композиторові передати душевний світ людини з усіма його складнощами — суперечливими почуттями, думками, що безперервно змінюють одна одну? Яку форму обрати композиторові для відображення цього світу, на яких думках і почуттях зосередитися?
Є така форма! Є і жанр — симфонія!
Ось так український поет Михайло Драй-Хмара описав звучання симфонічного оркестру під час виконання симфонії:
Мідними громами розцвіла естрада,
ніжнотонним током облила каштан
і плеснула дзвінко в зоряне свічадо —
заіскрив скрипками голубий кришталь...
Жалять і цілують флейт жагучі оси,
лащаться гобоїв бархатні джмелі...
Серце молодече п'є медові роси,
хоче жить, творити на своїй землі...
А скрипки шаліють і гримлять фанфари,
летячи на плеса темного Дніпра,—
та Дніпра немає... Може, хтось обмарив.
Чи це струнних звуків чародійна гра...
Море, тьмяне море — тільки мол у крейді
(десь у хмарках місяць кажаном летів),
і стоять високі кораблі на рейді,
а на реях зорі, зорі золоті.
Саме симфонія краще за решту видів музики здатна передати картину суперечливих почуттів. Недарма вона свого часу так упев-нено витиснула свою попередницю — танцювальну сюїту. Відбулося це в другій половині XVIII століття.
Симфонія населена різними «героями» — мелодіями чи темами, і ці мелодії не просто впливають одна на одну, а й взаємодіють та конфліктують.
Складові симфонії |
Симфонія — це великий музичний твір для симфонічного оркестру, що складається з чотирьох частин, кожна з яких має свою назву та характер. Частини симфонії чергуються за контрастним принципом.
2. Перейди за посиланням та прослухай "Дитячу симфонію" https://www.youtube.com/watch?v=5vcW8sjHw74
3. Прослухай та спробуй вивчити пісню Н.Май "Промінчик" https://www.youtube.com/watch?v=9i8hQbGhMKY
Немає коментарів:
Дописати коментар